• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Військовий стан

/Files/images/vyskoviy_stan/Screenshot_20220714-153620_Viber (1).jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/1648208874.jpeg

ПОРАДИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ, ЩО ЗМОЖУТЬ БУТИ КОРИСНИМИ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Поради дорослим

/Files/images/vyskoviy_stan/275748514_4930475950396964_9133692163896476050_n.jpg


ПРИЙОМИ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ В КРИЗОВІЙ СИТУАЦІЇ

Під час воєнних дій психіка людини перебуває в постійному напруженні та стресі. Вони можуть спричинити різні реакції та мати індивідуальні фізичні прояви. І якщо людину, яка знаходиться поряд з вами, помітно «накрило» емоціями, буде корисним знати мінімальний набір прийомів першої психологічної допомоги. Їх опублікував Центр громадського здоров’я МОЗ України.

УНІВЕРСАЛЬНІ ЗАГАЛЬНІ ЕЛЕМЕНТИ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ?

1. Залишайтеся поруч із людиною, яка потребує допомоги. Люди в кризовій ситуації тимчасово втрачають почуття захищеності та довіри. Коли ви поряд, ви можете допомогти відновити почуття впевненості та безпеки.

2. Активне слухання. Важливо уважно вислухати людину, щоб допомогти їй пережити травмуючу подію.

3. Поважайте почуття інших. Поставтеся без упередження до того, що вам кажуть.

4. Проявіть турботу та надайте практичну допомогу. Якщо хтось перебуває в кризовій ситуації, в першу чергу корисною буде практична допомога: зв’язатися з кимось, хто може побути з постраждалим тощо.

Реакціями під час кризової ситуації можуть бути: страх, ступор, плач, «істерика», панічна атака, нервове тремтіння, агресія. Далі — прийоми, як допомогти людині в таких станах.

СТРАХ. Як допомогти?

1. Покладіть руку постраждалого на зап’ястя, щоб він відчув ваш спокій. Це буде для нього сигналом, що ви поруч і він не один.

2. Дихайте глибоко і рівно. Заохочуйте постраждалого дихати в одному з вами ритмі.

3. Якщо потерпілий говорить, то слухайте його, виявляйте зацікавленість, розуміння, співчуття.

4. Зробіть потерпілому легкий масаж найбільш напружених м’язів тіла.

СТУПОР. Як допомогти?

Ознаки ступору: різке зниження або відсутність довільних рухів та мови; відсутність реакцій на зовнішні подразники (шум, світло, дотик); застигання у певній позі, стан повної нерухомості.

1. Підійдіть до людини, повільно візьміть за руку і запросіть іти разом з вами. Використовуйте фрази: «Тобі не можна залишатися тут», «Тобі потрібна допомога» тощо.

2. Зігніть постраждалому пальці на обох руках і притисніть їх до основи долоні.

3. Людина, перебуваючи у ступорі, може чути та бачити. Тому говоріть їй на вухо тихо, повільно та чітко те, що може викликати сильні емоції (краще негативні). Необхідно будь-якими засобами добитися реакції потерпілого, вивести його із заціпеніння.

ПЛАЧ. Як допомогти?

1. Не залишайте постраждалого одного.

2. Встановіть фізичний контакт із постраждалим (візьміть за руку, покладіть свою руку йому на плече або спину, погладьте по голові). Дайте відчути, що ви поряд.

3. Застосовуйте прийоми активного слухання: періодично вимовляйте «ага», «так», кивайте головою, повторюйте за людиною уривки фраз, говоріть про свої почуття та почуття постраждалого.

4. Не намагайтеся заспокоїти постраждалого. Дайте йому можливість виплакатися і виговоритися.

ІСТЕРИКА. Як допомогти?

Ознаки: надмірне збудження, безліч рухів; мова емоційно насичена, швидка; крики, ридання.

1. Видаліть глядачів, створіть спокійну обстановку. Необхідно залишитися з потерпілим наодинці, якщо це є безпечним для вас.

2. Несподівано вчиніть дію, яка може сильно здивувати (дати ляпас, облити водою, різко крикнути на людину).

3. Говоріть із постраждалим короткими фразами, впевненим тоном («Випий води», «Умийся»).

4. Після істерики настає занепад сил. Укладіть постраждалого спати.

ПАНІЧНА АТАКА. Як допомогти?

1. Попросіть людину сісти, опустити голову та впертися ногами в підлогу.

2. Попросіть постраждалого зосередитися на диханні і дихати повільно.

3. Переключіть увагу. Попросіть людину розповісти про те, що вона бачить і чує.

НЕРВОВЕ ТРЕМТІННЯ. Як допомогти?

Після екстремальної ситуації з»являється неконтрольоване нервове тремтіння (людина не може за власним бажанням припинити цю реакцію).

1. Візьміть потерпілого за плечі і сильно, різко потрясіть протягом 10—15 секунд.

2. Продовжуйте розмовляти з ним, інакше він може сприйняти ваші дії як напад.

3. Не можна: обіймати потерпілого чи притискати його себе; укривати постраждалого чимось теплим; заспокоювати, говорити, щоб він узяв себе в руки.

АГРЕСІЯ. Як допомогти?

1. Зведіть до мінімуму кількість людей навколо.

2. Дайте людині можливість випустити емоції.

3. Доручіть роботу, пов’язану з високим фізичним навантаженням.

4. Демонструйте доброзичливість.

5. Намагайтеся розрядити ситуацію смішними коментарями або діями. За матеріалами @pedrada.osvita

ПОРАДИ, ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ В ДОРОЗІ ВІД ЮНІСЕФ

ФІЗИЧНА БЕЗПЕКА ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ. САЙТ «ОСВІТНІЙ ОМБУДСМЕН УКРАЇНИ»

ЯК ЗАСПОКОЇТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ

ЯК ПОДБАТИ ПРО ДИТИНУ, ЯКЩО ВИ ЗНАХОДИТЕСЯ З НЕЮ В УКРИТТІ

ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ, ЯКЩО БАТЬКО ЧИ МАТИ ЗАХИЩАЄ КРАЇНУ

ПРАВИЛА ПІДТРИМКИ, ЯКЩО РОДИНА ЕВАКУЮЄТЬСЯ З ДИТИНОЮ

ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ, ЯКЩО ВИ ОПИНИЛИСЬ У ЗОНІ АКТИВНИХ БОЙОВИХ ДІЙ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

РЕСУРСИ ПОЗИТИВНОГО БАТЬКІВСТВА ВІД ЮНІСЕФ «П’ЯТЬ МОВ У СПІЛКУВАННІ З ДИТИНОЮ»

ПІДТРИМКА БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ

ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДЛЯ ДІТЕЙ

ЯК ПІДТРИМАТИ ДІТЕЙ У ЧАСИ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ТА СТРЕСУ. ПОРАДИ ВІД ЮНІСЕФ

Ігри для сміливих малят

/Files/images/vyskoviy_stan/275694893_379747794152664_5202324892285859790_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275696389_379747744152669_6723519513393301716_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275697404_379747557486021_3777246144330743619_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275697582_379747834152660_513846645082696994_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275725222_379747877485989_829718968012520171_n.jpg

Освітні ресурси для дітей

У цей нелегкий для країни час ми маємо зібрати всі сили, аби вистояти. Але не можемо забувати про освіту дітей. З огляду на це пропонуємо вам перелік сайтів, матеріали, які будуть корисними як для вихователів та вчителів, так і для батьків.

svitdovkola.org — навчально-методичне забезпечення для 1-4-го класів НУШ + дистанційні уроки для 2-4-го класів.

jmil.com.ua — журнал для дошкільнят і молодших школярів “Джміль”: цікаві бесіди, вірші, приказки, оповідки, нетрадиційні техніки освіти, дослідження в домашніх умовах, комікси тощо + електронні додатки.

jmil.com.ua/dv — кваліфікована методична підтримка для вихователів + електронні додатки.

logopedia.com.ua — логопедичний сайт з іграми та вправами для дітей.

abetka.ukrlife.org — збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо.

barabooka.com.ua — простір української дитячої книги: актуальна інформація про сучасне видання для дітей і не тільки.

sonyashnik.com — український дитячий портал: авторські вірші, лічилки, веселі історії, анекдоти, загадки, прислів'я.

kazkar.info — найкращі казки з усього світу для читання дітей дорослими + велика добірка аудіоказок.

kulia.com.ua — видання для дітей віком від 7 до 12 років: пізнавальні та розважальні статті, історія замків України, майстер-класи, ребуси, головоломки та багато іншого.

kreidochky.com — наука для дітей: цікава математика, дослідження в домашніх умовах тощо.

childdevelop.com.ua — корисні практичні завдання для розвитку дитини.

nus.org.ua — вебресури Нової української школи.

naurok.com.ua — освітній проєкт для обміну досвідом між освітами.

vseosvita.ua — національна освітня інтернет-платформа.

osvita-ua.net — найактуальніші освітні новини.

osvitoria.media — онлайн-медіаресури, присвячені освіті та вихованню в Україні.

megogo.net/ua/view/18037755 — дитсадок онлайн НУМО, спільний проєкт МОН і ЮНІСЕФ.

lms.e-school.net.ua — Всеукраїнська школа онлайн.

Тримаймося. Все буде Україна

/Files/images/vyskoviy_stan/673820-1523836809.jpg

Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації

/Files/images/vyskoviy_stan/275519333_496071455444923_8573011312068588330_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275367618_496072105444858_8538682696517395257_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275364875_496072152111520_814173176607345400_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275494730_496072412111494_6796374722130800649_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275501165_496072492111486_6338756182159561641_n.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/275553259_496072515444817_4738471308768261100_n.jpg

/Files/images/aaaa/images (1).jpg

Нормативно-правова база в умовах воєнного стану в Україні

Нормативно-правова база в умовах воєнного стану в Україні

Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Лист МОН № 1/3370-22 від 06.03.2022 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання».

Лист МОН № 1/3454-22 від 15.03.2022 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році».

Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»

Лист МОН №1/3593-22 від 22.03.2022 «Про здійснення публічних закупівель та обслуговування в органах Казначейства в умовах воєнного стану».

Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03. 2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»

Як дитині пояснити що таке сирена?

/Files/images/vyskoviy_stan/275721735_3103451973209149_881967193293136508_n.jpg

Уяви що в лісі, де живе родина вовків, один з них найсильніший вовк. Він відходить від домівок для того, щоб першим побачити небезпеку для всіх інших мешканців. Якщо він почує небезпеку, то щоб бути достатньо голосним, усіх попередити про загрозу і щоб усі встигли сховатися від небезпеки.

Так і зараз! Наші воїни дивляться в небо і коли бачать небезпеку – повідомляють нас, щоб я міг сховатися. Тож, сирена – це не страшно, а важливо та корисно!

Тому давай не будемо її лякатися! А подякуємо, що вона нас попереджає!

Намалюйте з дитиною цю метафору, щоб зняти переляк від сирену, який зараз лунають по всій нашій країні.

ДИТЯЧІ ЗАБАВКИ, ЯКІ ПОЗБАВЛЯТИ СТРАХУ СПУСКАТИСЯ В СХОВИЩЕ

Забавлянка – музично-поетичний або ритмізований твір, завдання якого впливати на фізичний та духовний розвиток дитини. Важливо супроводжується відповідними рухами та жорсткістю, покликаними фізично зміцнювати дитину, створювати бадьорий настрій.

Ми разом йдемо у схованку.
Ми водичку не забували.
Швидко чобіточки взули.
Нам не лячно ні хвилини.
Будуть далі гарні дні.

Один, два, три, чотири, п'ять,
Треба нам себе сховати.
Щоб сміливий літачок,
Дав поганцю під бочок.

Разом ми сила!
Разом ми Україна!

за матеріалами артпсихологині Вікторії Назаревич

/Files/images/zavduvacha/0_19533_632dbd8c_M.gif

Методичні поради для педагогів

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях

Методичні рекомендації для педагогів щодо організації дистанційної взаємодії під час воєнного стану

ЯК НАДАВАТИ ПЕРШУ ПСИХОЛОГІЧНУ ДОПОМОГУ?

§ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАДАННЯ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ, ДІТЯМ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ/ПЕРЕБУВАЛИ У ЗОНІ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ

«РОЗКАЖИ МЕНІ». БЕЗКОШТОВНА ІНТЕРНЕТ-ПЛАТФОРМА ДЛЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ КОНСУЛЬТАЦІЙ.

/Files/images/vyskoviy_stan/IMG-de3ca4c10de777df29cff08379370993-V.jpg

/Files/images/vyskoviy_stan/Screenshot_20220708-124236_Viber (1).jpg

Кiлькiсть переглядiв: 407

Коментарi